lördag 14 juli 2012

Bortkastade pengar

Åkte till Leos Lekland med barnen idag. Men det är bortkastade pengar för Natalie vågar inte göra något alls. Det enda hon gör är att hoppa på en studsmatta och det kan hon lika gärna göra hemma! Åkte en rutschkana i mitt knä men jag hade väldigt hala byxor på mig så det gick riktigt fort så vi lyfte i ett gupp och sedan åkte rakt in i nätet. Och sen vågade hon inte åka mer. Hon vågade inte klättra något och inte vara på hoppborgarna mer än korta stunder när hon var själv (och man är aldrig själv på Leos en lördag!). Så dit åker vi inte på ett tag igen, tyvärr... Vi ska testa Lattjoland en gång till och se om hon vågar mer där. Annars får vi vänta till hon blir äldre!
Tuva är en riktigt cool valp. Hon har fått en större "hage" så hon kan leka mer och sen ser hon in till grannarna. De hade idag besök av några med två hundar. De skällde ganska bra och Tuva satte sig vid staketet, skällde några gånger sen sprang hon och satte sig på altanen istället. Hon tycker dock inte om att gå ut när det regnar, hon tvärvänder när hon märker att det regnar... Har därför blivit lite si och så med att kissa och bajsa ute när det regnar då hon vägrar vara ute när det regnar. Och jag förstår henne!
Petter sitter och tittar på Texas chainsaw massacre, så nu går jag och lägger mig för det fixar INTE jag att varken se eller lyssna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar