tisdag 8 april 2014

Helgen i Helsingborg

Jaha, idag fyller Nowa 3 år och jag jobbar 10 timmar. Det gör ont i hjärtat. Men hon ska firas ordentligt på lördag istället :) Min lilla tjej! Hon fick öppna ett paket idag på morgonen och så sjöng vi Happy Birthday för henne :)

Helgen var magisk! Mina föräldrar hämtade upp mig och Petter med bil på fredagsförmiddagen. Sen åkte vi mot Helsingborg. Blev ett fika-stopp med smörgåstårta och morotskaka. Sen blev jag och Petter skjutsade till ett hotell som redan var betalt! Efter det promenerade vi runt och tog ett glas vin vid Timjan&Tång (supermysigt ställe precis vid havet). Sedan bjöd mamma o pappa på mat i min fasters lägenget. Förrätt, varmträtt och huvudrätt. Så superlyxigt! Och vilken härlig lägenhet, precis granne med Olympia! På natten gick jag o Petter hem. På morgonen sedan mötte vi mina föräldrar för att äta av hotellets frukostbuffé! Sedan begav vi oss mot Helsingör! Supermysig stad. Vi gick, och gick och gick. Sedan satte vi oss på ett litet ställe som Petter fått rekomenderat av en kollega, Café Olai! Helt underbart god mat och supermysigt. Och riktigt bra priser. Vi åt alla varsin Olai-burger, en 250gr burgare på nötfärs med supergott bröd! Med bacon, ost och supergod majo. Åh vad gott det var, och mättande. Sen handlade vi lite på båten hem, sedan vilade vi i några timmar innan det var dax för att äta igen, på Haket. Också supergod mat! Synd att vi alla var så mätta efter hamburgaren (trots att det gått över 6 timmar) fortfarande bara. Blev en relativt tidig kväll, vi var trötta efter en dag i Helsingör! På söndagen tog vi sovmorgon sedan åkte vi hemåt, mot våra underbara barn!
Så vi hade en helt underbar helg!!! Som inte kostade oss en spänn (förutom nöjeshandlingen på båten såklart). Tack tack tack Mamma o Pappa för helgen, ni är bäst!! Snacka om en födelsedagspresent som man lätt kommer att minnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar