tisdag 17 november 2015

UTMANA MIG!

Oj vad omotiverad jag är till mat och träning just nu. Är fortfarande förkyld, den kommer och går. Blivit sämre de senaste dagarna, ont i halsen och täppt i näsan. Och att äta rätt känns så sjukt tråkigt just nu. Jag måste ta tag i mitt liv snart, men jag tänker hela tiden "jag börjar imorgon". Sedan när "imorgon" kommer, ja då glömmer jag bort vad jag sa dagen innan. Vikten just nu pendlar mellan 63.8 och 64.5 kg. Vågen säger inte allt, jag vet, men eftersom jag inte tränar just nu blir det den jag går efter.

Blev på bättre humör i eftermiddag när mina tjejer var här för att fika och umgås. Barnen lekte kanon ihop som vanligt så vi fick en massa tid till att prata. Det var precis vad jag behövde, tanka lite positiv energi.

Jag behöver en till vinterjacka. Den jag har nu är egentligen alldeles för stor. Men den får hänga med i år igen, perfekt i pulkabacken och så. Men en lite mindre nättare jacka hade varit perfekt, men jag har så svårt att välja jacka. vet ju ungefär vilken stil jag vill ha. Tror jag har bestämt mig, ska nog springa in på Hm någon dag och kolla om den finns att prova i butik.

Någon som vill utmana mig i något som har med vikt/träning att göra? Jag behöver motivation. Den här hemska mörka kalla årstiden gör ju inte att humöret blir bättre heller precis. Jag har mörker och jag hatar kyla. Hade jag kunnat hade jag gått i ide november-mars.

UTMANA MIG!!! PEPPA MIG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar