söndag 2 oktober 2016

livet som händer

Jobbhelg vilket betyder väldigt sporadiskt med uppdateringar. Att uppdatera från jobbet känns sådär och efter jobbet är jag ganska trött. Och den här årstiden är inte min favorit heller då jag älskar riktiga värmen och de ljusa kvällarna. Nu är det mörkt och kompakt. Blir kallare och kallare och det blåser. Min hy blir åt helvete av detta väder, håret blir flygigt och hårbotten kliar. Blääää


Jobbar 3 av 5 helger i oktober óch eftersom jag ska byta helg blir det två i rad. Bytet av helg känns helt okej, men just två helger i rad suger. Mitt nya schema känns bra, kortare dagar och fler dagar MEN mer fritid på kvällar ihop med familj och barn. Även helgerna jobbare jag kortare dagar med mer tid på morgonen eller kvällen med familjen. Överlag känns det som ett bra schema. Fördelarna överväger nackdelarna. Är bara glad över att ha fått ett schema som stämmer mer överens med vad jag gör på jobbet. Nu går jag på kassans schema trots att jag inte varit kassapersonal sedan november 2015.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar