söndag 2 februari 2014

Lååång helg

Jaha då har en jobbhelg gått, kan tycka det är skönt att jobba i helg ibland. Hade dock kunnat vara lite mer sällan, var tredje typ... Har fått en massa gjort på jobbet iaf, ingen kassatjänst i helgen så kunde fokusera på mitt område!
Maten har gått sådär, i fredags blev det pizza på fullkornsbotten och vindruvor. I lördags blev det spaghetti och köttfärssås på jobbet. När jag kom hem höll Petter på att laga mat. Nötkött och fläskfile med potatis- och palsternacksmos, bea och ugnsrostade rödbetor. Sjukt gott! Till efterrätt hade han gjort pannacotta med chokladpudding som topping. Mums! Sen nästan en hel flaska vitt vin till det, är det lördag så är det. Dock har jag fixat en hela helgen utan en endaste godisbit. Målet är att fixa 4 veckor till att börja med. En vecka avklarad, tre kvar!
Idag blev det samma mat till jobbet, och till kvällsmat blev det våfflor. Sådär nyttigt... Vågen lär ju inte visa på roliga siffror imorgon. Fan vad dålig karaktär och självdisciplin jag har! Jag blir tokig på mig själv! Varför kämpar jag inte? Varför lyckas jag inte stå emot frestelser? AAaaahhh!!!!!
Imorgon är det fastedag igen, skönt att vila kroppen lite. Dock jobbar jag imorgon så det brukar vara tungt att fasta då. Men ingen frukost och sen sallad till lunch så kanske jag kan äta ett ägg när jag kommer hem från jobbet!

Idag betalade jag biljett + boende till Stockholmsresan där vi ska se Robbie Williams! Måste börja spara lite pengar med så jag kan shoppa!
Har något inplanerat varje månad så det kommer nog gå fort till sommaren hoppas jag!

Mello igår, vilken besvikelse. Det enda som var bra var programledarna! Natalie var riktigt besviken på Yohio. Visserligen hade hon förväntat sig att höra samma låt som förra året. Men hon konstaterade att låter var riktigt riktigt kass! Ett bidrag stack ut positivt, Ellen, Wow vilken röst. Nästa vecka får vi lite mello-gäster, det ska bli riktigt trevligt. Då är ju även Martin Stenmarck med och tävlar!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar