tisdag 24 mars 2015

Tranan

Jaha, då var man megaförkyld igen. Lungorna gör ont när jag andas, jag hostar konstant, supertrött, yr, tryck över ögonen och näsan rinner. Tredje gången i år, det känns sådär! Vet inte om jag startar upp med träningen för tidigt eller om det är Nattis som drar hem en massa baciller från skolan. Men men, bara att vänta ut det igen, förra gången började jag med att bara gå, hann inte ens börja jogga innan jag blev förkyld igen.

Nattis har ju fått vattkoppor. I torsdags fick hon feber och i lördags vaknade hon med prickar. Sedan blev det fler och fler pricka hela dagen och som värst i söndags. Nu är febern borta, men nu går vi och väntar på att Nowa ska bli sjuk. Hon har med haft feber men inga prickar än. Hoppas bara att de kommer snart så hon får vara frisk i påsk när vi ska fira hennes födelsedag!

Var precis uppe och la Nowa, går in på Nattis gamla rum och ser att de har använt tyglådorna som de har leksaker i till att sitta på. Trots att jag typ 100 miljoner gånger talat om att de går sönder då. Nu är de sönder så pengarna som skulle gått till Lego Friends går istället till att köpa nya lådor att ha leksaker i. Så kan det gå när man inte lyssnar!

Inatt kommer tranan, så barnen har lagt fram varsin strumpa storlek XL framför kaminen. Allting är förberett så innan jag går och lägger mig ska påskägg och fjädrar fram :) Tror jag tycker det här är lika kul som barnen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar