söndag 4 september 2016

Tänka positivt?

Sommaren har varit kanon. Över midsommar tog jag föräldraledigt och sedan två veckor framåt över vårt bröllop med. Sedan jobbade jag i drygt en vecka innan jag gick på 3 veckors semester. Sedan jobb två veckor innan semester igen, en vecka på Kreta.
Så det har inte varit mycket jobb i sommar. Sista sommaren med sådan lyx dock då jag nu inte har någon mer föräldraledighet att ta ut. Om vi inte skaffar en unge till.... ;)

Men nu känner jag ångesten komma krypande. Hur blir nästa sommar när jag inte har någon föräldraledighet att ta ut? Chansen att jag får juli-semester nästa år med är ju 0%. Vilket betyder en semester utan Petter, vi får ha semester i omgångar. Barnen går ju i skolan, jag vill inte ha semester när de är i skolan, men vill inte ha delad semester som förra året då det inte kändes som någon semester. Det är ju hela familjen som drabbas med...

NEJ SLUTA NU, POSITIVA TANKAR EVELINA

Typiskt mig att ta ut saker i förskott, speciellt de negativa.

Och julen, funderar på att lägga in om semester på juldagen. Vore så skönt med en ledig dag ihop med familjen med tanke på hur mycket man jobbar hela julen. Julafton blir ju liksom med förstörd av att man ska upp tidigt och jobba på juldagen... Jag vet att jag jobbar inom handel, men jag har ju en familj med...

Börja plugga? Ja kanske... Byta jobb? Alltså, jag trivs ju den största delen av året, det är sommaren och julen som framkallar ångest... Älskar mina kollegor och tycker mitt jobb är helt okej i övrigt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar