torsdag 23 augusti 2012

Natalie...

Att lägga Natalie på kvällarna har blivit en mardröm. Det är skrik och gråt i två-tre timmar innan hon somnar. Hon vägrar ligga kvar i sängen och kommer ner. Stänger man grinden skriker hon så Nowa vaknar. Inget funkar... Vi pratar om dagen och myser lite sen säger vi godnatt och jag går ner. Ibland hinner jag knappt sätta mig i soffan förrän hon är nere igen... Hon är törstig, hon är hungrig, hon är rädd... Får hon inte som hon vill skriker hon rakt ut. Sen springer man i trappan med henne i några timmar. Jag är arg, hon är arg... Hon skriker, jag tappar humöret och skriker tillbaka... Igår var inte Petter hemma och jag blev så trött på att få varenda kväll förstörd av henne att jag började gråta... Då blev hon jätterädd och började också gråta... Så ikväll ska jag åka till Jeanette... Behöver tid ifrån henne på kvällarna... Och ladda inför nästa vecka då Petter jobbar kväll, får ont i magen bara jag tänker på det!
Ge mig tips på hur jag/vi ska göra innan jag bryter ihop. Kvällen igår var en mardröm jag aldrig vill uppleva igen...

1 kommentar:

  1. Usch vad svårt det är! Alva var ju inne i en period nu i vår/sommar när det tog ungefär 2 timmar att lägga henne o vi var tvungna att sitta hos henne hela tiden o var tvungna att smyga ut när hon somnat o vaknade hon var det bara att börja om igen. (oxå med en del gap,skrik o gråt) nu tills Amir skulle börja jobba igen började vi med att följa med henne till sängen, läsa en saga o sjunga lite o sen sätter vi oss utanför hennes dörr så hon ser oss o sen sitter vi där tysta tills hon somnar. Första kvällarna var det protester men vi försökte förklara innan vi gick ur rummet att vi sitter där o du ser oss o nu är det läggdags. Så nu tar det bara 5-10 min utan protester...än så länge... Kram

    SvaraRadera