måndag 18 maj 2015

Så jävla stolt över mig själv!

Alltså jag har lite svårt att ta in det. -20 kg.
I augusti 2014 ställde jag mig på vågen hemma hos mamma och pappa. Jag trodde väl att jag vägde runt 78-79 kg som jag gjort de senaste åren. Men nej, 83.9 kg. Då började jag gråta och fick lite smått panik. Sen skämdes jag över vad jag gjort med min kropp. Och då bestämde jag mig att nu är det slut med att vara tjock.
Nu, 8 månader senare, har jag gått ner 20 kg. Det är helt sjukt, 20 kg... Och så jävla skönt. Jag är så sjukt stolt över mig själv. Sjukt stolt över att jag inte gav upp som jag alltid gjort annars. Nu är jag i princip i mål med vikten, nu ska kroppen bara bli lite tajtare. Jag vill så gärna börja styrketräna, har beställt en bok om att styrkaträna enbart med kroppen. Det är iaf en början!
Jag vill väldigt gärna börja träna på Malkars och få hjälp, kanske kanske att jag börjar där till hösten...

Mitt belöning för att gå ner till 64 kg var att få äta på McD. Jag har inte satt min fot på ett McD på detta året än. Det är stort av mig som innan åt där minst en gång/vecka. Får se om jag belönar mig med det i veckan eller skiter i det... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar