tisdag 14 april 2015

Nostalgi-tripp

Tack för alla gratulationer på min födelsedag. Haft en bra dag, långfrukost med Nowa, pw med samma underbara unge och en hund. Sedan mat, fika och det bästa denna dagen. Stallet med Nattis. Sist hon var nära en häst fick hon panik. Var lite orolig över hur det skulle gå, men hon ville så gärna. Och det gick så bra så. Hon fick en islandshäst som hette Draumur, supersnäll sötnos. Hon borstade själv, jag hjälpte henne med hovar och att sadla och tränsa. Sedan ledde hon själv henne ut henne från stallet till paddocken. När hon satt på hästen så log hon med hela ansiktet, åh vad kul. Hon till och med travade, och övade på att rida lätt. Vi ska testa en gång till nästa vecka, så får vi se om hon får fortsätta. Petter verkar vara svår at få ut till stallet så hon kan bara rida när jag är ledig OCH har barnvakt åt Nowa. Vi får väl se hur vi går vidare med detta...

Det var så härligt att vara tillbaka i stallet igen. Samma ställ där jag började rida. Ser likadant ut nu, bara andra hästar :) Jag red tillsammans med Charlotte och Cecilia när jag var liten, vi hade så otroligt kul ihop. Och idag hörde jag en bekant stämma i stallet, Charlotte med sina döttrar i samma grupp som Nattis. Häftigt!

Nehej, dags att sova snart. Sedan blir det jobb två dagar innan jag har en härlig tredagarsledighet!

(Jag har barn i samma ålder som min lärare i mellastadiet och min lärare på högstadiet, det är... annorlunda!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar