onsdag 15 april 2015

Tele 2 vs Halebop

Bindningstiden på mitt abonnemang går ut i augusti och jag har börjat kolla runt lite på andra operatörer. Jag är nöjd med täckningen på Tre men tycker det är alldeles för dyrt. Byter jag till Tele2 kommer jag ner minst 50:-/månad med MER surf än vad  jag har idag. Och sommarmånaderna räcker inte min surf till som jag har idag. Halebop finns med i tankarna också men var inte så nöjd senast jag hade dem. Tror jag bytte redan efter två månader. Har ju några månader på mig att fundera.

Jaha, då var semestrarna spikade. Jag har semester slutet på vecka 26, hela vecka 27 och sedan vecka 32 och 33. Otroligt tråkigt med delad semester men det var det eller semester 32-35, men vecka 34 börjar Nattis skolan, så då är jag inte intresserad av att ha semester. Jag är även föräldraledig över midsommar och halva vecka 26, så sammanlagt blir det 4,5 vecka. Petter har semester vecka 28-31, men tar förmodligen föräldraledigt vecka 26 och 27 så vi får lite tid ihop iaf hela familjen. Det är det sämsta med det här jobbet, att man bara ha bra semester vart tredje år. Och att man jobbar hela julen... Jobbade hela juli för två år sedan med och det var rena döden, alla andra i familjen lediga utom jag. Det drabbar ju Petter med för hur kul är det att ha semester själv. Blir ju inte att man  hittar på saker i samma utsträckning som om båda hade varit lediga.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar