onsdag 15 februari 2012

Vems diet? Min diet!

Det här med att äta efter en speciell diet är inget för mig... Jag vill inte leva efter pekpinnar, alltid tänka på vad jag får äta och inte äta... Och väldigt ofta tycker jag dieterna är dyra, funkar bra i början osv... Jag har fått frågan vilken diet jag äter efter och svaret är: Min diet. Jag har slutat dricka läsk, gått från flera glas om dagen till ett eller två i MÅNADEN! Slutat med godis, men dock inga pekpinnar här, man måste få unna sig, men numera äter jag 4-5 bitar på lördagen, innan åt jag godis varje dag! Skära ner på skräpmaten, när jag jobbade åt jag skräpmat 4 ggr/veckan minst... Där är jag fortfarande inte lika duktig som jag vill vara, kan bero på att jag hatar att laga mat, det är så innidödens tråkigt! Nu blir det kanske någon gång i månaden så der är ju iaf en minskning... Pizza slutade jag äta för två år sedan, bestämde mig en dag att nu får det vara slut... Tror jag gjort misstaget att köpa pizza två eller tre gånger på dessa två år, men nej, jag är ledsen, det är inte gott!
Jag har även minskat mina portioner, äter tills jag är mätt, inte tills maten är slut... Äter även oftare, även om jag här kan bli mycket bättre! Innan åt jag frukost vid halv tio sedan inget mer förrän mat vid sju på kvällen ca och då var jag så grymt hungrig att jag tryckte i mig massor med mat, oftast väldigt onyttig!
Mitt godisätande har varit jobbigast att sluta med, men cashewnötterna och morötterna har hjälpt mig massor... Äter 3-4 morötter om dagen, och casewnötter är numera helglyxen!
Det var väl lite om hur jag ändrat om mina matvanor, men har fortfarande en lång bit kvar...
Ingen träning igår då jag inte hade någon barnvakt så idag stoppade jag Lilla i vagnen och Stora i pulkan sen gick vi en runda, det var sjukt tungt:) Imorgon blir det aerobic igen, äntligen. På fredag ska kanske hela familjen till simhallen så då ska jag simma lite om barnen tillåter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar