torsdag 5 februari 2015

Försvinn förkylning, försvinn!

Okej, nu har jag inte tränat på över en vecka. Jag som hade kommit in i det så bra och tyckte det var kul. Men jag försöker tänka på vad jag äter. Men när man är megaförkyld, hängig och går hemma är  det lätt att det slinker ner onyttiga saker. Så igår fikade jag, på chokladbollar. Men jag hade dåligt samvete efteråt! Men eftersom vikten sakta men säkert ändå rör sig neråt känns det okej att unna sig lite ibland. Nolltolerans gäller bara godis för där har jag inget stopp.
Jobbar till 17 idag sedan är jag ledig i 5 dagar. Jobbat för mycket förra året så därför jobbar jag mindre nu ett tag. Skönt men det ger ju inte så mycket i lön eftersom jag har timlön.
På lördag blir det mellomys, men får se med vilka. Eftersom vi är megaförkylda och vännernas barn  ska opereras nästa vecka så krävs det att vi blir friska väldigt fort för att de ska komma. Tur att det är fler mellomyslördagar att se fram emot om det inte blir något denna helgen.

Fick en lite småelak anonym (såklart) kommentar här på bloggen som jag valde att inte publicera. Frågan var att jag går ner så sakta, varför jag inte försöker mer? Anledningen är väl att jag inte har bråttom. Att det är större chans att behålla sin nya vikt om man låter det ta lite längre tid. Plus att jag har redan gått ner mycket, de sista kilona är ju de svåraste.... Stod lite annat med som jag inte tar här... Dock drar det inte ner mig utan peppar mig istället.

Nowa hör fortfarande dåligt. Ringde läkaren i tisdags och bad om att få komma tidigare men eftersom hon inte har ont och det inte kommer någon vätska från örat så tyckte de inte det var tillräckligt akut.  Att alla som träffar henne och även hon själv tycker det är jättejobbigt är tydligen inte tillräcklig anledning. Försöker förbereda henne på vad som ska hända hos doktorn eftersom det inte gått så bra senaste gångerna med panik, skrik och gråt. Och en läkare som blir irriterad när hon inte vill... Har övat hemma på att sitta still i knät medans jag kollar i hennes öron. Får se hur det blir på måndag när det inte är jag som ska kolla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar