torsdag 12 februari 2015

Mer att ge

Jaha, min första 5 km utan att sakta ner för att gå. Känns så jävla bra. Jag har alltid gett upp så fort det blivit jobbigt. Men nu är det slut med det. Jag tog ett beslut för ca 7 veckor sedan. Att aldrig mer ge upp när det bli jobbigt, utan att fortsätta kämpa. Och jag ångrar mig inte en sekund, allt känns så jävla lätt och bra just nu. Både med träningen och med livet i allmänhet.

Min tid på bandet är verkligen inget att skryta med, strax över 37 minuter. Men det är just det att jag joggade hela tiden. Samma konstanta tempo i 5 km. Och jag hade mer att ge efter 5 km så nästa gång ska jag öka tempot lite. Mitt mål, förutom att må bra och gå ner i vikt, är ju Linnealunken den 19 maj. Det är på 5 km. Siktar på en tid runt 28 minuter.

Idag har de börjat gräva runt vårt hus. Halva huset ska dräneras. Så bort med alla buskar runt huset och sen blir det sten istället när de är klara. Kommer saknar vår fina kaprifol vid altanen dock, fel tid på året att gräva upp och flytta tyvärr.

Nehej nu ska jag mysa med Nattis en stund innan det är dags att hämta Nowa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar