söndag 22 februari 2015

Helge, Åke, helge (-n).

Helgen har varit helt underbar, men oj vad jag har ätit. Räkbaguette med vitt vin till lunch, sen en Budapest bakelse efter några timmar. Lite mer vin på hotellrummet och en liten påse chips. Sedan förrätt, vitlöksbröd med tzatzikidipp. Till varmrätt entrecote, rotfruktsgratäng och tre olika såser. Där ungefär höll jag på att spricka. Men efterrätten var redan beställd då vi innan bestämt att vi skulle äta 3rätters. En kula av vit choklad med citroncurd och färska jordgubbar inuti. Sinnessjukt gott. Men oj vad mätt jag var. Vågade knappt öppna munnen av rädsla att jag skulle kräkas. Det var så himla god mat men så mätt vill jag aldrig bli igen ;)

Shoppade 2 par jeans på HM, ett par svarta och ett par ljusa. Hittade ett par löpartights med 30% rabatt på Intersport, som hittat. Sedan två tröjor på New Yorker.

Ikväll testade jag mina nya tights. Var tvungen att röra på mig efter matkoman i helgen. Och testa knät. Det kändes okej, men lite ostabilt. Powerwalkade och joggade i ca 25 minuter sedan tränade jag lite med hantlarna. Ska försöka träna upp lite mer styrka i knät. Sen längtar jag så efter att springa ute. Men då behöver jag nya skor, och det få bli nästa månads utgift. Så jag får hålla till på löpbandet i några veckor till.

Imorgon ska jag fasta igen, jobbar bara 09.45-17.00 så det passar perfekt att fasta då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar