måndag 5 mars 2012

Besviken på mig själv

Okej, angående mitt förra inlägg. Det var varit kalas/fest varje helg i flera veckor nu. Och jag har inte karaktären/självdisciplinen att säga nej till tårta och godis. Jag kan inte. Jag försöker, jag står emot i flera timmar men till sist så trillar jag dit ändå... Jag äter verkligen inte lika mycket som för några månader sedan men jag äter fortfarande alldeles för mycket... Åt tårta, lite godis och ostbågar i lördags... Tårta och lite chips igår... För att jag ska fixa att inte äta något sådant får det inte finnas hemma... Men eftersom jag har en sambo som älskar att fika och äta godis så finns det alltid tillgängligt... Vardagarna är jag duktig, då tränar jag och äter nyttigt... Men sen kommer helgen och då går det inte längre och på två dagar förstör jag allt arbete jag lagt ner dagarna innan...
Jag kanske inte vill gå ner i vikt lika mycket som jag tror?

1 kommentar:

  1. Man måste få leva lite gott :)
    Du är ju så duktig mitt i veckan så jag tycker att du ska unna dig lite gott om helgerna. Du är ju inte ens tjock, så ät och njut men träna mitt i veckan för hälsans skull. Kram

    SvaraRadera