måndag 20 januari 2014

-2,3 kg!!!


Första veckan med Viktklubb kombinerat med 5:2metoden. Och jag har gått ner 2.3 kg! Det känns så himla bra, snacka om att ge mig motivation att fortsätta! Det svåraste för mig är att äta mer kolhydrater. Jag är bra på fett och protein men sämre på att äta kolhydrater. Men det går åt rätt håll :) Idag har jag haft en faste-dag, har endast ätit middag på ca 500kcal. Men ska strax ta mig en kopp te.
Det svåraste är att planera när jag ska jobba, och att äta frukost. Jag äter oftast inte frukost de dagar jag jobbar utan tar en banan framåt tolv-tiden... Men det håller också på att bättra sig, har till och med börjat fixa med frukosten redan kvällen innan... Koka ägg, göra smoothie... :)


Idag har jag vabbat för Nowa, hon är megaförkyld och febrig. Imorgon är jag ledig och på onsdag hoppas jag att hon är frisk och glad igen. Av någon anledning har jag alltid dåligt samvete när jag är sjuk eller vabbar. Kan till och med ha ont i magen av att behöva ringa och säga att jag är sjuk/måste vabba. Kan väl hänga ihop med förra chefen som alltid skällde ut en när man ringde. Och som gärna frös ut en när man kom tillbaka...

På fredag ska vi fira barnens kusin Saga som fyller år! Och på lördag ska vi fira min bror som fyller år idag. Snacka om det ultimata testet att stå emot frestelser!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar