onsdag 15 januari 2014

Lite om mitt nya liv

Idag planerade jag min dag mycket bättre. Smoothie, 3 hårdkokta ägg och en stor kopp te till frukost. Lunchen blev korv stroganoff med jasminris. Mellanmål blev en banan och ett äpple. Kvällsmat havregrynsgröt med lite mjölk och 4 msk osötat äppelmos, två knäcke med ost och 6 st små tomater. Allt som allt, plus 4 kcal MEN å andra sidan så har jag ätit rätt mängd kolhydrater, protein och fett.
Vi var hos Alle och fikade ikväll, medan de andra smaskade på munkar, kanelbullar och kakor så åt jag en banan och ett äpple. FAN VAD JAG ÄR BRA!!!!

Imorgon är det fastedag igen. Det blir enbart ett kokt ägg till frukost och en stor kopp te. Sen blir det ugnsrostade rödbetor och potatis med fetaost och till det fläskfile till kvällsmiddag. Allt som allt ca 520 kcal.

Sen har jag även gjort mitt träningsprogram som är inriktat på mage och hållning. Det tar bara 20 minuter men det är faktiskt riktigt bra!

En vanlig dag ska min frukost bestå av 425 kcal, lunchen 510 kcal, mellanmål på 255 kcal och middag på 510. Jag ska ligga på 45-60% kolhydrater, 25-40% fett och 10-20% protein. Detta tycker jag är svårast, jag ligger oftast för högt på fett och protein och alldeles för lågt på kolhydrater. Men jag håller på att lära mig!
Än så länge är det riktigt kul, hade gått ner 1.1 kg från söndag till tisdag!

Nehej nu ska jag planera lite på min 30årsfest (som förmodligen inte blir förrän till sommaren)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar