fredag 24 januari 2014

Dagens frestelse

Idag åt jag något jag aldrig trodde att jag skulle göra. Broccoli och blomkål mixat till mos tillsammans med creme fraiche. Med tanke på att jag hatar broccoli så kände jag direkt att detta fixar inte jag att äta. Men jag smakade, och oj, det var ju riktigt gott. Tillsammans med laxen var det en ljuvlig kombination. Så detta ska jag absolut testa hemma någon gång! Tack Marie för att du öppnade ögonen för denna kombo, puss!
Idag har barnen och jag hållit igång hela dagen, först hämta paket efter frukosten. Sedan åkte vi till Marie och hennes fina tjejer och lekte i några timmar. Sedan lunch för barnen på McD (inte för mig). Efter det var det kalasdax för barnens kusin Saga. Så det var två trötta tjejer jag fick med mig hem. Nowa slocknade med en gång, hann inte ens dricka upp sin välling. Nattis spelade lite på sin surfplatta innan hon somnade. Dock med jätteont i halsen och en jobbig hosta. Hoppas inte hon blir sjuk nu. Imorgon ska hon göra tårta med Mormor och sen ska vi fira Offe på kvällen. På söndag ska vi nog bara slappa lite. På måndag om alla är friska blir det Lattjoland med Erica och barnen.

Jag klarade alla frestelser idag, jag smakade lite av tårtan och tog TVÅ godisbitar, thats it. Kändes sjukt bra. När jag kom hem tog jag en kopp te och gick sen och borstade tänderna. Finns inget bättre botemedel mot sötsug än att borsta tänderna! För vem vill äta något med tandkrämssmak i munnen liksom...

Nu ska jag lyfta upp Nattis sen ska jag sova, var uppe tidigt i morse när jag väntade på sotaren.
Petter är hos Linus och dricker öl, får se när han kommer hem :)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar