tisdag 7 januari 2014

Första dagen av mitt nya liv!

Jaha, vi försov oss i morse så jag varken vägde eller mätte mig. Så kan det gå när man snoozar två gånger för mycket :)
Men jag har efter lite forskande idag beslutat mig för att äta efter 16:8-metoden. Man fastar 16 timmar på ett dygn och äter i 8 timmar. Mitt matfönster är:
12-20 när jag är ledig
13-21 när jag jobbar (hinner inte äta innan kl 20 eftersom jag slutar 19.30, därför skjuter jag på det en timme)
Idag blev första målet mat kl 14.45. Det blev kycklinggryta gjorde på matlagningsgrädde och lättcreme fraiche med vitlök och sweet chili-sås. Till det åt jag bulgur och sallad, Petter och barnen fick jasminris. Jag är inget fan av ris och sen är det lite nyttigare med bulgur. Vindruvor till efterrätt! Kvällsmat kl 19.00 bestående av två knäckemackor med leverpastej och smoothie gjord på banan, jordgubb, hallon, blåbär, björnbär, kanel och vaniljyoggi!

Imorgon blir det jobb igen, 9.30-19.25, likadant på torsdag sen är jag ledig 4 dagar i rad! Skönt!

Förhoppningsvis blir det tjejkväll på lördag, men inget bestämt än. Barnen blir iaf iväglämnade till mina föräldrar...

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar