torsdag 26 januari 2012

take a walk on the wild side

Efter en promenad i morse och lite frukost i magen är det nu dax för dagens härliga syssla :tvätt... Tvättkorgen är så full att det inte går att stänga den, sen vet jag att det redan ligger tvätt nere i källaren så bäst att ta tag i det nu, så det är klart innan helgen...
Stora tjejen var lite arg igår när hon skulle sova så hon öppnade sin vattenflaska och hällde över sitt täcke i sängen... Dock var det ju bara hon som drabbades av det eftersom hon fick sova utan täcke... Hon fick ta på sig sin pyjamas sedan fick hon bara ett påslakan på sig... Men hon sov hela natten så hon har nog inte frusit (höjde värmen lite i hennes rum med, är inte helt utan hjärta!) Men hon är så stor nu att hon måste lära sig att ta konsekvenserna av sitt handlande! Först får hon en varning där jag talar om vad som kommer hända om hon fortsätter, väljer hon då att fortsätta får hon ta konsekvensen av det. Teven har försvunnir ur hennes rum tex pga dåligt uppförande... (dock var jag emot att ha teven i hennes rum från början men när jag kom hem en kväll hade hennes kära far satt in den i hennes rum).
Fast nu skulle ju inte denna blogg handla om barnen utan om MIG och min träning/vikt... Men har man två barn så måste man ju nämna dem lite ibland :)

1 kommentar:

  1. Ahaa men då vet jag :) Hur går det med icke socker-ätandet? ;) Det är för jäkla drygt tycker jag, jag har ändå inte ätit nåt på snart fyra veckor. Hallon/blåbär lite värmda med ett tärnat päron i, eller lite russin har varit mina bästa nödutvägar. Fast jag är mest sugen på choklad, då blir det lite drygare...

    SvaraRadera