tisdag 17 januari 2012

Tuplers metod

Har läst lite mer om delade magmuskler och ska testa lite nya övningar som ska stärka de inre magmusklerna och förhoppningsvis få mina yttre långa magmuskler att gå ihop. Har börjat med att använda korsett som stöd till magen och ryggen. Sen inte göra några situps mer, utan istället sitta rak i ryggen och dra in magen. Hålla in magen hela tiden, och där hjälper ju korsetten till! Måste bli bättre på att lyfta rätt, att hålla in magen när jag lyfter och bär. Har läst om människor som fått dramatiska resultat av detta så får se på fredag morgon vid mätning om det har hjälpt mig något.
Är med i en viktminskningsgrupp online där vi varje vecka skriver i förändringar. Där vägde jag minst av alla men hade störst midjemått! Vägde ca 20 kg mindre än de flesta men var 20 cm större runt midjan! Så ni kan förstår att min mage är stor, ser ut som jag är gravid i minst femte månaden! Men nu ska det bli ändring på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar